Gluteenivabad pannkoogid

Nagu ikka, siis kui midagi teha pole, igavlengi ma lihtsalt terve päeva internetis ja iga 10. minuti tagant scroll'in erinevaid portaale uuesti läbi. Kuid siis astub mängu Murphy seadus ja järsku on tegevust nii palju, et 24. tunnist ja 7. nädalapäevast tundub väheks jäävat. Seetõttu ei tasu arvata, et kui blogis vaikus on, et ma olen kirjutamisest loobunud. Lihtsalt kiiremaloomulised kohustused nõuavad jälle tähelepanu.
Eile tekkis mul peale suitsukala söömist tohutu magusaisu ja kuna elukaaslane selle pärast poodi ei viitsinud minna, siis tuli olukord kuidagi teisiti lahendada. Loomulikult, kui tuleb äkksoov midagi küpsetama hakata, siis alati on nii, et mõnda olulist (ja üldiselt tavapärast) komponenti kodus polegi. Mismõttes näiteks või otsas on? Õnneks on peaaegu alati võimalik pannkooke teha, sest jahu, munad ja piim on küll kõige elementaarsemad asjad meie (külm)kapis. Kuna tavalise nisujahu asemel olen soetanud endale Schär Bread-Mix gluteenivaba segu, siis otsustasingi esimest korda proovida, kuidas pannkoogid sellega õnnestuvad.
Kuigi gluteenivaba elu saab tihti kriitika osaliseks ja seda peetakse rohkem trendiks, siis on tegelikult palju selliseid inimesi, kellele gluteen põhjustab reaalseid probleeme. Mul pole küll arsti poolt pandud diagnoosi, kuid olen juba aasta elanud arusaamisega, et näiteks nisujahu = kehv enesetunne. Ma ei ole täielikult loobunud gluteeni sisaldavatest toitudest, kuid püüan süüa neid võimalikult vähe, pannes erilist rõhku saia- ja muude pagaritoodete mittetarbimisele.
Guugeldades sobilikku retsepti natuke teistmoodi pannkookide jaoks, jõudsin MTÜ Tervise Juures blogisse. Kuna mul peale jahu muud tervislikku hetkel kodus polnud, siis kohandasin retsepti natuke, et saaks olemasolevaga hakkama. Mis teha, kui magusaisu nii kimbutab. :)


2 TASSI SCHÄR BREAD-MIX JAHUSEGU
2 MUNA
1 TASS VETT / 1,5 TASSI VETT
1 TASS PIIMA / 0,5 TASSI KOOKOSPIIMA
1 SPL VÕID / KOOKOSRASVA
3 SPL SUHKRUT / KOOKOSSUHKRUT / METT
NÄPUOTSATÄIS SOOLA

1 TASS = 300 ML

1. Sega omavahel jahu ja munad. Lisa vaikselt vesi ja (kookos)piim ning seejärel ülejäänud koostisosad. Soovi korral võib lisada ka näiteks 1 spl kaneeli. Ühtlustamiseks kasutasin lõpus saumiksrit. Tainas on rohkem paksemapoolne, kuid vajadusel võib oma äranägemise järgi veel vett ja piima lisada. 

2. Küpsetamiseks kasuta oliiviõli või kookosrasva. Ülepannikookide jaoks tõsta suurema lusika või kulbiga tainas kuumale pannile. Aja tainas laiali, tehes panniga ringjaid liigutusi.

3. Küpseta keskmisel kuumusel nagu tavaliselt.

Mmm! Kuigi alguses olin ma jube skeptiline pannkookide õnnestumises, siis tulemus oli oodatust kordades parem. Algupärases retseptis polnud küll kirjas, et mõnes rasvaines küpsetama peaks, kuid ilma selleta tulid pannkoogid rohkem nagu wrap'id. Jällegi, siis kui vaja, pole toiduõli. Õnneks on meil toredad naabrid, kellega hädaolukorras vastastikuliselt toiduained laenata saab. :D Igatahes tulid pannkoogid "nagu päris" - pruunid ja krõbedamad, kui ei kunagi varem. Vaat', et paremadki, kui kõik need, mis elu jooksul söödud on. Kuna mulle tundus, et kahe supilusikatäie suhkruga magusaid pannkooke küll ei saa, lisasin kolm. Tervise Juures blogis on veel kirjutatud, kuidas blenderis moosi teha maasikatest, mustikatest, banaanist ja soovi korral chia seemnetest. Kuid nagu ikka, kolm on kohtu seadus, mina olin just ennem oma viimase banaani ära söönud. Mis seal ikka, võtsin sügavkülmast maasikad ja mustsõstrad ning purustasin blenderis moosiks. Kusjuures rohkem polnudki midagi vaja, väga hea tuli. Puistasime veel tuhksuhkrut ka peale. Nagu juba korduvalt mainitud, gluteenivabad pannukad ületasid minu ootusi mitmekordselt ja peale seda, kui olin mõelnud: "Enam ei mahu", pigistasin veel kaks tükki endale kõhtu. 

PS! Ärge laske mitteesinduslikul pildil ennast häirida. Lõpetasin pannkookide küpsetamise üpris hilja õhtul ja sellel hetkel sain heast valgusest ainult unistada. Ruumi ka polnud kuskil ja kõht oli tühi. Seetõttu tegingi ainult selle ühe, ilma huvitava kompositsioonita klõpsu.

Kommentaare ei ole