Lavera šampoon, Avalon Organics palsam

Hei-hei! Tegin väikese teepausi oma tihedasse töögraafikusse ja otsustasin 1. märtsi puhul kirja panna ühe postituse, kuna viimasest lugemismaterjalist on möödas juba pea 2 nädalat. Kuigi üheks mu lubaduseks aasta alguses oli, et ma blogin aktiivsemalt, siis ei näinud ma sel hetkel ette ootamatult tekkinud töömahu kasvu. Ja siin ma siis nüüd olen - kirjutan "vabandusi". :)
Kuna umbes nädal tagasi avaldas blogi Puhas Ilu kirjutaja soovi rohkem teada looduslikest juuksehooldustoodetest, mida ma olen vahepeal kasutanud (peale Aubrey Organics'i šampooni ja palsami testimist, mille kohta kirjutasin SIIN), siis tänase postituse teemaks ongi ülevaade ja minu arvamus proovitud toodetest. 
Alustan Lavera apelsinipiima šampoonist ja Avalon Organics biotiini palsamist, millest kirjutasin paari sõnaga ka oma blogi kõige-kõige esimeses postituses. Pildi ja rohkem infot toodete kohta saab SIIT! Kuigi nimetatud šampoon ja palsam on juba mõnda aega tagasi enamvähem oma lõpu leidnud, siis review'i kirjutan ma lubatud "Paari nädala pärast" asemel hoopiski 3 kuud hiljem. Ups. :)

Juuksed Lavera apelsinipiima šampooni ja Avalon Organics biotiini tihendava palsami kasutamise ajal, sirgendatud. Värv pole enam plaatinablond, nimelt lasin oktoobri alguses esimesed pruunid triibud teha. :)
Otsustasin Lavera apelsinipiima šampooni kasuks märgitud "õhukestele juustele" tõttu. Kui veel aasta tagasi olid mul ilusad, säravad ja värvitud juuste kohta üpris paksud kiharad, siis 2012 aasta kevadel-suvel tuli minu  jaoks ülemõistuse palju juukseid ära. Põhjuseks mitu kuud kestnud tabletiravi ja selle lõpus veel lisandunud antibiootikumikuur, tingituna põiepõletikust. Kuna AB tundub viimasel ajal olevat lahendus "kõige vastu" ja mõnda aega tagasi tekkis minu blogi jälgijate seas küsimus, et kas seetõttu võivad juuksed välja langema hakata, teen lühikese selgitustöö. Minu kiharaprobleem sai alguse ilmselt tänu 4 kuud kestnud tabletikrõbistamisele. Sama spetsiifiline, kui oli see viirus, mille vastu mind immuunseks tehti, on ka ravi - perearst teile seda ei kirjuta. Seega paanikaks pole põhjust. :) Kuigi viimastel aastatel olen ma üpris sagedasti pidanud antibiootikume tarvitama, pole need minu juuksekasvu ega -tihedust oluliselt mõjutanud. Samas ma ei väida, et see iga inimese puhul kehtiks.
Tagasi Lavera šampooni juurde pöördudes - nagu nimes olev "apelsinipiim" ütleb, siis lõhn on sellel õrnalt apelsinine. Koostiselt geeljas, meenutades mulle tarretist. Kuna looduslikest produktidest KINDLASTI puudub SLS (Sodium Lauryl Sulphate) ehk vahuaine, siis muudab see pesemise raskemaks, mis on harjumise asi. Oleneb muidugi toodetest. Minu soetatud Lavera šampoonis on aine nimega Sodium Coco Sulphate, mis peaks põhimõtteliselt olema sama asi, mis SLS, kuid väga-väga lahjendatud versioon sellest. Vahutab, aga minimaalselt. Kahjuks pole ma piisavalt pädev inimene, et rääkida täpsemalt, kas see ikka on ohutu jne. (Loodan, et keegi lugejatest on koostisosade kohapealt targem kui mina ja teeb näiteks kommentaarides veidike selgitustööd.) :) Nagu naturaalsust täis šampoonide puhul tavaline probleem on - juuksed muutuvad takuseks. Siin tulebki mängu palsam, ilma milleta ma ei kujutaks pesemist loodustoodetega üldse ettegi. Like magic - silub see (ükskõik, millise testitud komplekti puhul) šampoonitamise käigus tekkinud pusad sirgeks ja kaotab vahepeal tekkinud paanika. Lavera šampooni kõrvale valisin ma välja Avalon Organics biotiini palsami, võlumärksõnaks oli "tihendav". Kirsiks tordi peal oli loomulikult infotekst: "Biotiini, nisuproteiini ja lehvikpalmi ekstrakti sisaldav palsam tagab terve peanaha ja tihedamad juuksed. Hoiab ära juuste väljalangemise, toidab juuksenääpsusid ja taastab õhenevad juuksed." Võibolla pikemas perspektiivis, kuna umbes kuuga pikad ning paksud juuksed kindlasti tagasi ei kasva. Koostiselt meenutas palsam mulle natuke Nivea klassikalist, sinises potsikus, tihket ja üpris rasvast kreemi. "Aroom" häiris mind aga igakord, kui pead pesin - nimelt oli see võõras-keemiline, meenutas mingit lõhna lapsepõlvest, aga tuvastada ma seda ei suutnudki. Tõrv? Koostisosade nimekirjast ma igastahes edasiaitavat vastust ei leidnud. Palsam tegi küll minu kiharad siledaks, aga jättis mingisuguse "kaitsva" kihi peale. Võibolla ma lihtsalt ei loputanud piisavalt, kuigi endameelest proovisin ka seda varianti. Kokkuvõttes neid tooteid ma uuesti ei ostaks. Kuigi juuksed olid tõesti ilusad ning kohevad ära kuivades, pidi neid pesema sama tihti kui varem salongitoodetega, kuna muutusid kiiresti rasuseks. Võrdluseks saan tuua eelnevalt kasutuses olnud Aubrey Organics'i šampooni ja palsamit, millega pidin pesema 3-4 päeva tagant. Avalon Organics palsami miinuseks minu jaoks oli nii lõhn kui selle kreemjas tekstuur. Ka Lavera šampooni tarretisene koostis polnud parim, kuna seda kulus liiga palju mugavaks pesemiseks.
Vahepeal olen jõudnud tellida iHerb.com'ist uue duo - Alaffia šampooni ning palsami, neist kirjutan ma juba järgmises postituses. Pooltühjad Lavera ja Avalon Organics'i pudelid ootavad aga kurvalt duširuumis sos-olukorda, kui peaks juhuslikult mõni juuksehooldustoode ennem otsa lõppema, kui uus kohale jõuab.

1 kommentaar

  1. Nii tore, et neist kirjutasid. :) Ma hetkel kasutan Lavera roosi-piima juuksepalsamit. See teeb väga mõnusaks juuksed. Shampoone neilt pole veel proovinud. Jään mõnevusega ootama Alaffia tootetutvustusi. Aga ma pole väga suur välismaalt tellija, seega minujaoks vist jäävad need katsetamata. Mul on huviorbiidil hoopiski Miessence ja burts and beesi tooted, mida tahaks katsetada :)

    VastaKustuta